dimecres, 19 de setembre del 2012

Un monitor escolta envia als seus nens “a la merda” i els abandona a mig pujar el Pedraforca

Imatge del Pedraforca (Foto: Fotonatura)
“Aneu-vos-en a la puta merda, jo me’n vaig”. Les paraules de Jaume Cuscó han sonat com un tro aquest matí al Massís del Pedraforca, just abans d’abandonar en plena ascensió a 18 joves de 12 a 14 anys d’un agrupament escolta del Bages. 
Els menors han estat retornats sans i estalvis a les seves famílies. L’educador desertor anuncia accions legals contra els pares per “convertir els seus fills en autèntics monstres i fer-me perdre els millors anys de la meva vida”. 

 Tot semblava anar bé quan la unitat de Raiers de l’Agrupament Escolta de Sant Fruitós de Bages, començava aquest matí, des de Gresolet, l’ascensió al Pedraforca, emblemàtica muntanya del Berguedà. Però el seu cap, Jaume Cuscó, de 23 anys, era una bomba de rellotgeria. A escassos metres d’arribar al Coll del Verdet, Cuscó ha plantat la seva tropa i ha desfet el camí per lliurar-se als Mossos
 “N’estic fins als ous de si quan falta o tinc pipi o vull beure aigua, jo sóc voluntari i no tinc perquè aguantar aquesta tortura” ha explicat el monitor als mitjans de comunicació que han cobert la notícia des de Gòsol, al peu del Pedraforca. Cuscó ha explicat que “la paciència humana té un límit i abans d’escanyar-los amb les meves pròpies mans prefereixo marxar i que la natura faci la resta. Són salvatges, és a la muntanya on han de viure”. El cap escolta, vinculat al moviment educatiu des de fa quinze anys, ha anunciat una demanda contra els pares de les criatures “per danys morals irreparables i fer-me perdre els millors anys de la meva vida fent el burro per la muntanya”. 
 Els menors han estat rescatats pels Bombers sans i estalvis, amb l’excepció de dues noies de 13 anys que estan en observació a l’Hospital General de Manresa per un atac d’ansietat relacionat amb la pèrdua de cobertura 3G als 2.000m d’altitud. Els Mossos d’Esquadra han procedit a reclamar la retirada del títol de monitor d’activitats en el lleure, expedit per la Generalitat de Catalunya, a Jaume Cuscó, que assegura que “més que un càstig és una bendedicció”. 
 Per la seva banda, Serveis Socials treu responsabilitat al monitor escolta i assegura que el seu és “un perfil molt castigat. Amb l’excusa d’educar es resisteixen a créixer, s’aferren a la Xiruca i no saben deixar-ho anar a temps, abans de fer el rídicul en un foc de camp en qualsevol bosc deixat de la mà de Déu”. És sens dubte el cas de Jaume Cuscó, que estudia 1r de Física a la UB per sisè any consecutiu. Ahir un estudiant compromés amb la societat i avui carn de cuneta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada